Så återställer du Filer på OneDrive: En Steg-för-steg-guide till Filsökning och Återhämtning

Av Håkan Persson

Har du råkat radera en fil från din OneDrive och undrar hur du kan återhämta den? Eller kanske har du gjort ändringar i en fil och vill återställa en tidigare version? Oroa dig inte! Microsoft OneDrive har inbyggda funktioner för att hjälpa dig att återhämta raderade eller ändrade filer. Här är en steg-för-steg guide till filåterhämtning på OneDrive.

Innehållsförteckning

Steg-för-steg guide:

Steg 1: Logga in på OneDrive

Logga in på ditt Microsoft-konto och öppna OneDrive.

Steg 2: Gå till Papperskorgen

På vänster sida av skärmen finns en mapp med titeln “Papperskorgen”. Klicka på den.

Steg 3: Hitta din Fil

Inne i papperskorgen hittar du alla filer och mappar som du har raderat. Sök efter filen du vill återställa.

Steg 4: Återställ Filen

När du har hittat din fil, markera den och klicka på “Återställ” uppe på skärmen. Filen kommer nu att återställas till sin ursprungliga plats i OneDrive.

Om du vill återställa en tidigare version av en fil, hittar du filen i ditt OneDrive, högerklicka på den och välj “Versionhistorik”. Här kan du se alla tidigare versioner av filen och återställa den version du behöver.

Slutsats

Att förlora filer eller viktig data kan vara stressande, men med Microsoft OneDrive har du tillgång till effektiva verktyg för att återhämta raderade eller ändrade filer. Genom att följa dessa enkla steg kan du lätt återställa din förlorade fil och få tillbaka din sinnesro. Tack vare OneDrive behöver du aldrig oroa dig för att förlora en fil igen!

Lämna en kommentar